İDO’NUN İTİRAFI İZMİR’DEN DE DUYULACAK MI?



İDO’NUN İTİRAFI
İZMİR’DEN DE DUYULACAK MI?

İflas için en garantili yol, yeterli bilgiye sahip olmadan gemi almaya ve işletmeye kalkışmaktır.
(İngiliz Atasözü)
… gemi dizaynerlerinin göz önünde tutacağı husus, kendisinin bir deniz mimarı olduğu kadar bir deniz mühendisi de olduğudur. Yalnız görünüşü güzel ve estetik bakımından iyi bir dizayn, eğer maksada uygun değilse, geminin denizciliği ve selameti veya ekonomik istekler buna feda ediliyorsa, bu realist bir dizayn yolu olamaz.
(Ord. Prof. Ata NUTKU)

--- 0 --- 0 --- 0 --- 0 --- 0 --- 0 --- 0 --- 0 ---

Geçtiğimiz günlerde bazı gazeteler ve internet haber sitelerinde İDO - İstanbul Deniz Otobüsleri’nin İskoç ortağı Brian Souter’in bir demeci yer aldı. İDO’DA İSKOÇ ORTAKTAN UYARI başlıklı bu habere göre Souter, halen İDO’nun tekelinde olan Eskihisar-Topçular hattı için girişimde bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi ile bir özel firmanın kendilerini kaygılandırdığını belirterek, “ihale ile aldıkları hatlara başka firmaların girmesi halinde, zarar ettikleri şehir hatlarından çıkabilecekleri uyarısında bulundu”.


“İskoç dili” ile yapılmış bu “uyarı”nın Türkçe’ye “tercümesi”; IDO tarafından işletilen -ve iş amaçlı günlük yolculukların ağırlıklı olduğu- kentiçi hatlarda yolculuk yapanların ödemeleri gereken bedelin önemli bir bölümünün, Eskihisar-Topçular araba vapuru hattını kullanan yolcu ve araç sahiplerince ödendiğidir. Açıklamada yer almamakla birlikte, aynı hususun Harem-Sirkeci araba vapuru hattı için de geçerli olduğu kuşkusuzdur.



Hiç yorum yok: